Když se podíváte na internet, zjistíte, že elektrické automobily si zatím příliš mnoho obliby nezískaly. Je to způsobeno jednak tím, že jsou v podstatě násilím tlačeny, a pak také vrozeným konzervatismem lidí, kteří nemají rádi prudkou změnu. A nepomáhá tomu ani fakt, že jako každá nová technologie, i tato má ve svých začátcích určité problémy, které je ještě potřeba vyřešit.
Jednou z věcí, které jsou elektromobilům vytýkány, je i nižší účinnost a efektivita během zimy. Tvrdí se, že nabíjení není při teplotách pod nulou ani zdaleka tak rychlé, a naopak baterie se vybije mnohem dříve. To vše pak znamená, že se nám provoz auta prodraží, nehledě na fakt, že nebudeme mít ani zdaleka takový dojezd, jako jindy.
Nakolik se však tato tvrzení zakládají na pravdě, je věc jiná. Jistě, jak už tomu tak bývá, určitá pravda zde je. Ovšem nikoliv úplná. Jistě, efektivita elektromobilu je sice v zimě snížena, avšak rozhodně ne tak, jak bychom mohli čekat. V některých případech tomu je dokonce naopak. Ve skutečnosti baterie v zimě pracují mnohem lépe, než je tomu v létě. Nižší teploty totiž znamenají, že se tolik nezahřívá a nevyzařuje tolik tepla, a tedy energie. Ta je pak využita pro provoz vozidla. Je však pravdou, že nabíjení v zimě skutečně trvá déle. Celkový dojezd a efektivita baterie jsou však přeci jen o něco větší – nebo by byly, kdybychom nemuseli v této době jezdit kvůli náledí pomaleji.
Nelze však říci, že by elektrická auta byla v zimě bez problému. Asi každý z nás někdy zažil chvíli, kdy měl zamrzlý motor, a vozidlo odmítalo nastartovat. To je něco, co u elektrického vozidla nehrozí. A co se baterie týče, zde máme v zimě větší spotřebu i u klasického auta, především kvůli topení. Pokud jde tedy o zimní provoz, jsou si oba typy vozidel rovny. Můžeme si tedy vybrat to, které nám bude nejvíce vyhovovat.